Hiteles Elektronikus Postafiók

droszler | 2017. december 02 11:12:18 | közérdekü |
Új szolgáltatással bővült az elektronikus ügyintézés a közigazgatásban. 2017. október 28-tól a NISZ Zrt. bevezette új hiteles elektronikus postafiók-szolgáltatását. Az eddigi – www.magyarorszag.hu weboldalon elérhető – tárhelyszolgáltatás december végéig az új szolgáltatással párhuzamosan is használható.

2018. január 1-től kizárólag az új postafiók-szolgáltatás lesz elérhető a https://tarhely.gov.hu weboldalon, mely egységes felületet, tárhelyet biztosít az állampolgárok, a Hivatali kapuval és a Cégkapuval rendelkezők számára.

A szolgáltatás az alábbi újításokkal és ügyintézési folyamatok támogatásával biztosítja a felület használatát:

  • Új, modern, webmail jellegű felület, mely már az új trendeknek megfelelően mobileszközökre optimalizáltan működik.
  • A jelenleg csak Ügyfélkapu-azonosítással igénybe vehető tárhely ezentúl minden az állam által biztosított azonosítási szolgáltatással használható.
  • A tömeges dokumentumletöltés funkció a tartós tárból is elérhető.
  • 2018. január 1-től megszűnik a Perkapu, dokumentumot fogadni és küldeni már nem lehet, de a Perkapuból még letölthetők lesznek a korábban érkezett dokumentumok

A december végéig tartó párhuzamos működés miatt a https://tarhely.gov.hu címről azonosítás után elérhető új felület a régi szolgáltatással megegyező háttérszolgáltatásokon alapszik, így az új felülten letöltött, vagy törölt dokumentumok a régi tárhelyen is kézbesítetté, vagy töröltté válnak.

Figyelem! Az új, KAÜ-azonosítással (Központi Azonosítási Ügynök) elérhető felületen a munkamenet eltér az eddig megszokottól:

Az Ügyfélkapu-munkamenet a bejelentkezéstől számított inaktivitási időt veszi figyelembe (30 perc). A Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ) munkamenet élettartama azonban ennél jóval hosszabb, a bejelentkezéstől számítva 240 perc, aktivitástól, azaz az oldalon végzett tevékenységtől függetlenül.

Ez azt jelenti, hogy amennyiben Ön bejelentkezett az Ügyfélkapun, és 30 perce nem végez semmilyen műveletet az oldalon, de a KAÜ 240 perces élettartam még nem járt le, a rendszer ugyan figyelmezteti Önt a munkamenet lejártára, de munkáját a 30 perc leteltével anélkül folytathatja, hogy ismételten meg kellene adnia az azonosítóit. Amennyiben az Ön bejelentkezése óta már eltelt 240 perc, abban az esetben – tevékenységének folytatásához - a rendszer újbóli azonosítást kér.

Fentiek miatt felhívjuk szíves figyelmét, hogy amennyiben nem kívánja tovább használni a szolgáltatást, - adatainak biztonsága védelmében – ne a böngészőablakot zárja be, hanem mindig kattintson Kijelentkezés gombra.

A szolgáltatással kapcsolatos kérdését, észrevételét a NISZ Zrt. az ekozig@1818.hu email címen fogadja.



Lakossági kapcsolatok

központi e- mail: kormend[kukac]kormend.hu
központi telefonszám: 94/592-900
fax: 94/410-623
cím:
Körmendi Közös Önkormányzati hivatal,
9900 Körmend, Szabadság tér 7.